Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki model Skody wybrać ????????????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jaki model Skody wybrać ????????????

    Pewno niektorzy z was juz o tym wiedza, ze nr nadwozia zawiera wiele informacji o aucie.

    Przyklad: (TMB) (B) (A) (2) (1Z) (0) (5) (2) (110019)

    pozycja 1-3 (TMB) - kod producenta (Skoda)

    pozycja 4 - typ karoserii i wyposazenie
    B - Octavia II, Elegance
    C - Octavia II, Ambiente
    D - Octavia II, Classic

    pozycja 5 - silnik
    A - 1,6l / 75 KW / Benzinmotor
    B - 1,6l / 85 KW / Benzinmotor
    C - 1,4l / 55 KW / Benzinmotor
    E - 2,0l TDI / 100 KW (103 KW) / Dieselmotor
    S - 1,9l TDI / 77 KW / Dieselmotor

    pozycja 6 - Airbag-System
    0 - bez poduszek
    1 - poduszka kierowcy
    2 - poduszka kierowcy i pasazera + poduszki boczne
    4 - poduszka kierowcy i pasazera
    6 - poduszka kierowcy i pasazera + poduszki boczne + kurtyny

    pozycja 7-8 - Model
    1Z - Octavia II

    pozycja 9 - ???????

    pozycja 10 - Model (rocznikowy)
    4 - 2004
    5 - 2005

    pozycja 11 - Fabryka (wyprodukowany w)
    2 - Mlada Boleslav
    8 - Vrchlabi
    N - Mlada Boleslav
    X - Poznan

    pozycja 12-17 - Numer samochodu/karoserii

    Dla O2 ktos juz nawet napisal dekoder nr nadwozia.
    BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

    Było O1 jest O3

  • #2
    Jaki model Skody wybrać ????????????

    Witam, mam Skodę Fabię 1,2 i chcę zamienić na inny model, np. Octavię 1,6 benzyna lub 1,9 TDI. Czy mogą mi doradzić użytkownicy Octavii, jaki model wybrać ? Najbardziej zalezy mi na ekonomicznym modelu i niedrogim w utrzymaniu... Pozdrawiam wszystkich !!!

    Komentarz


    • #3
      Re: Jaki model Skody wybrać ????????????

      Zamieszczone przez Tomasz1
      Witam, mam Skodę Fabię 1,2 i chcę zamienić na inny model, np. Octavię 1,6 benzyna lub 1,9 TDI. Czy mogą mi doradzić użytkownicy Octavii, jaki model wybrać ? Najbardziej zalezy mi na ekonomicznym modelu i niedrogim w utrzymaniu... Pozdrawiam wszystkich !!!
      wszystko zależy od tego czy nowy, czy używany i jakie przebiegi robisz... generalnie przewaga TDI na forum jest przytłaczająca k
      zresztą stojąc przed wyborem 1.6 a 1.9TDi ani chwili bym się nie zastanawiał i brał TDI
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez MisiekWAW
        Zamieszczone przez Tomasz1
        Witam, mam Skodę Fabię 1,2 i chcę zamienić na inny model, np. Octavię 1,6 benzyna lub 1,9 TDI. Czy mogą mi doradzić użytkownicy Octavii, jaki model wybrać ? Najbardziej zalezy mi na ekonomicznym modelu i niedrogim w utrzymaniu... Pozdrawiam wszystkich !!!
        wszystko zależy od tego czy nowy, czy używany i jakie przebiegi robisz...
        No i jaką kwotą się dysponuje.
        Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
        teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
        czarna AR 156 1.8 T.Spark

        Komentarz


        • #5
          Jaki model wybrać ???

          Witam, mam możliwość za dopłatą zamienić Fabię 1,2 na nową Octavię. Rocznie robię ok 25-30 tyś km. Szukam rozwiązania w miarę taniego w eksploatacji. Słyszałem opinię, że do Diesli wszystkie podzespoły są droższe niż do benzyny... nie wiem na ile się zgadzacie z tą opinią.... ??

          Komentarz


          • #6
            Jak juz koledzy napisali duzo zależy od przebiegow i kasy. Diesel 1.9 jest drozszy od benzyny o jakies 7 tys w OctII. Zawsze mozna przeprowadzic zimna kalkulacje np. za pomocakalkulatora - benzyna czy diesel?, ale najlepiej wybierz sie na jazde probna TDI i benzyna.
            Ja co prawda nie mialem okazji jezdzic benzyna 1.6, ale i tak polecam TDI :wink:

            Komentarz


            • #7
              z benzyn w octavii I to jest tylko jeden sluszny silnik ale jesli duzo jezdzisz to odradzam - zdecydowanie bierz TDI

              czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

              Komentarz


              • #8
                Do Kolegi misiek rd: przebieg ok 25-30 tyś rocznie, cena Octavii, to ok 63000. ostawiam Fabię w rozliczeniu. I chcę kupić Octavię I , nie II !! Jeszcze nie teraz....
                Do Kolegi leff: Jaki ma Kolega na myśli silnik w Octavii I ???

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Tomasz1
                  Do Kolegi misiek rd: przebieg ok 25-30 tyś rocznie, cena Octavii, to ok 63000. ostawiam Fabię w rozliczeniu. I chcę kupić Octavię I , nie II !! Jeszcze nie teraz....
                  Zmyliła mnie Twoja wypowiedz zamienić Fabię 1,2 na nową Octavię, dlatego myslałem, że chodzi Ci o OctII. Z ekonomicznego punktu widzenia, przy takim przebiegu rocznym różnica midzy 1.6 a TDI 90KM (5,5 tys. zl) powinna Ci sie zwrócic po jakichs 3 latach. Różnica do TDI 110KM jest troche duża, bo az 8 tys. zl. Mysle, że TDI 90KM to optymalny wybór - zwłaszcza, że mozna go przeciez pózniej zawirusowac. Przez ostatnie 5 lat jezdziłem Octavia z tym własnie silnikiem, zrobiłem nią ponad 150 tys. km. W sumie byłem zadowolony z tego auta, jedyne co sie psuło to przepływka.

                  Mysle, ze kolega leff ma na mysli swoje 1.4 16v :wink:

                  Komentarz


                  • #10
                    1.8T ale to niestety zre paliwo.

                    czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                    Komentarz


                    • #11
                      Faktycznie, źle to napisałem: zamieniam na nową (z salonu) ale Octavię I !! I dlatego zastanawiam się, czy brać model Tour Business (1,6/75 kW (102KM)), czy Tour Plus (1,9 TDI/81 kW(110KM)) ??? Jeśli chodzi o moc, to jest różnica tylko 8KM... Miałem do tej pory, przed Fabią 1,2, Citroena Xsarę 1,4 benzynę i nie był to okaz zrywności ale ja nie potrzebuję mocy do palenia gum.... Zresztą, ta moc silnika wystarczała mi w każdej sytuacji... i ta Xsara paliła mi w trasie ok. 5,5 litra benzyny !! SERIO !! I dlatego nie wiem, czy brać benzynę, czy diesla ??? Co będzie ekonomiczniejsze w eksploatacji ?? I jeszcze jedno: jak wygląda sprawa z tym prześwitem w Octavii ? Czy jest to aż taki problem ???

                      [ Dodano: Nie 09 Sty, 05 21:45 ]
                      W dziuplę !!!! Nie sądziłem, że będęmiał TAKIE problemy w życiu !!!! :lol:

                      Komentarz


                      • #12
                        TDI 110 (asv) pali od 4.2(emeryt na trasie) poprzez średnio 5-6l do max 8 zimą na
                        dystansach do 4-5km . mowie o kombi na seryjnym programie.
                        Przeswit- jezeli jezdzisz sam nie ma wiekszego promblemu poza baaardzo
                        wysokimi kraweznikami. jezeli w 4-5 osob + bagaz to na koleinach
                        powyzej 120 pewne jest ze przerysujesz oslone.
                        zawsze mozna pakiet na bezdroza wziazc za ok1200-1600zl z metalowa oslona miski
                        i zawieszeniem poniesionym ok 3cm
                        co do osiagow to 110 w octavii taką xsare 1.4 zjada na sniadanie :twisted:
                        Jak sadze w Twoim miescie nie ma korkow wiec jezeli przekroczysz 7l to bedzie rekord :diabelski_usmiech

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Tomasz1
                          Faktycznie, źle to napisałem: zamieniam na nową (z salonu) ale Octavię I !! I dlatego zastanawiam się, czy brać model Tour Business (1,6/75 kW (102KM)), czy Tour Plus (1,9 TDI/81 kW(110KM)) ??? Jeśli chodzi o moc, to jest różnica tylko 8KM... Miałem do tej pory, przed Fabią 1,2, Citroena Xsarę 1,4 benzynę i nie był to okaz zrywności ale ja nie potrzebuję mocy do palenia gum.... Zresztą, ta moc silnika wystarczała mi w każdej sytuacji... i ta Xsara paliła mi w trasie ok. 5,5 litra benzyny !! SERIO !! I dlatego nie wiem, czy brać benzynę, czy diesla ??? Co będzie ekonomiczniejsze w eksploatacji ?? I jeszcze jedno: jak wygląda sprawa z tym prześwitem w Octavii ? Czy jest to aż taki problem ???

                          [ Dodano: Nie 09 Sty, 05 21:45 ]
                          W dziuplę !!!! Nie sądziłem, że będęmiał TAKIE problemy w życiu !!!! :lol:
                          IMO 1.9TDI bo 1.6 to qpa na maxa

                          albo wezmiesz sobie pakiet na bezdroza, albo, jesli wolisz ostrzejsza jazde wymienisz amorki na B6 i bedziesz happy.

                          czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Tomasz1
                            Faktycznie, źle to napisałem: zamieniam na nową (z salonu) ale Octavię I !! I dlatego zastanawiam się, czy brać model Tour Business (1,6/75 kW (102KM)), czy Tour Plus (1,9 TDI/81 kW(110KM)) ???
                            Czy sa do wyboru jeszcze wersje Rider, Ambiente lub cos w tym stylu czy tylko te nowe Tour.

                            Zamieszczone przez Tomasz1
                            Jeśli chodzi o moc, to jest różnica tylko 8KM... Miałem do tej pory, przed Fabią 1,2, Citroena Xsarę 1,4 benzynę i nie był to okaz zrywności ale ja nie potrzebuję mocy do palenia gum.... Zresztą, ta moc silnika wystarczała mi w każdej sytuacji... i ta Xsara paliła mi w trasie ok. 5,5 litra benzyny !! SERIO !!

                            To nie jest roznica tylko 8KM Uwierz nam :wink: To tak jakbys do ta Xsara ciagnal przyczepe kempingowa (silnik 1.6) i jechal bez niej (diesel). Zuzycia tego silnika potwierdzam, ojciec kolegi ma taka i chwali sobie wlasnie niskie zuzycie benzynki.


                            Zamieszczone przez Tomasz1
                            I dlatego nie wiem, czy brać benzynę, czy diesla ??? Co będzie ekonomiczniejsze w eksploatacji ?? I jeszcze jedno: jak wygląda sprawa z tym prześwitem w Octavii ? Czy jest to aż taki problem ???
                            Ekonomicznosc, mozesz jeszcze porownac bioraz LPG do silnika benzynowego ale wtedy roznica w cenach zakupu diesel/benzyna(LPG) spada a uwierz nie warto potem sleczec nad tym u gazownikow co znow sie wysypalo.
                            Przeswit to jak masz Fabie to wiesz jak to wyglada Octavia ma moze ciut nizej, ale da sie z tym jezdzic, a jak beda problemy mozna wlozyc stalowa plyte :diabelski_usmiech


                            Pozdrawiam
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #15
                              Miałem podobny problem jak wybierałem samochód i wypadło na 90TDI.

                              Jestem bardzo zadowolony. Czytając na forum o różnego rodzaju modernizacjach i spotykając się na spotach nie darowałbym sobie teraz jak bym miał benzynkę.

                              A zrobiłem sobie viruska i to już nie jest ta sama 90-ka. :P :lol:
                              1.9TDI "AHF"
                              Master's Tuning

                              Komentarz


                              • #16
                                sie czepiasz mojej benzynki? :evil: :diabelski_usmiech

                                czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                Komentarz


                                • #17
                                  skąd przecież na własne oczy widziałem Twój wykres, ale tu jest mowa o 1.6 a nie o 1.4 :P
                                  1.9TDI "AHF"
                                  Master's Tuning

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    nio, 1.4 rzadzi :szeroki_usmiech

                                    czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      To już widzę, że jednak 1,9 TDI Tylko, że podoba mi się Tour Business (1,6/75 kW (102KM)), ze względu na wyposażenie.... :?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        k
                                        1.9TDI "AHF"
                                        Master's Tuning

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          i diesel :diabelski_usmiech
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            JA MAM CLASICA ALE TDI I ŻYJĘ I JEŻDŻĘ :wink:
                                            1.9TDI "AHF"
                                            Master's Tuning

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Do kolegi Markera26: Ile Ci pali Twoja Octavia ?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Tomasz1
                                                Do kolegi Markera26: Ile Ci pali Twoja Octavia ?
                                                Ona przeszla malego moda i ona juz tak bardziej jest 130-tka, a wiec 90PS z wtryskami z 110PS (chyba) i nowym soft

                                                A tu wykres

                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Czy ktoś z kolegów ma Tour Business 1,6/75 kW(102KM) ???? I jaką ma opinię o tym modelu, jeśli chodzi o wyposażenie i eksploatację ?? Bo teraz już się biję z myślami: podoba mi się wyposażenie w Tour Business i cena, która jest podobna do Tour Plus z silnikiem 1,9TDI/81kW ale z gorszym wyposażeniem.... i teraz: 1,6/75 kW, czy 1,9 TDI/81 kW ????????????? Wybaczcie, że tak truję ale to jest dla mnie ogromny problem !!!!!! :?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X